Pascal Jacobs

Kandidaat D66 Overijssel

49 jaar

Kampen

Pascal Jacobs heeft zijn politieke sporen verdiend in de Kamper gemeenteraad. Tussen 2010 en 2018 was hij fractievoorzitter en enig raadslid voor D66. Hij bracht het sociaalliberale geluid in Kampen over de bühne door tegelijk onderscheidend en effectief te opereren in de gemeenteraad.

Dankzij D66 voetbalt héél Kampen nu op kunstgras. Zonder D66 was de IJsselkogge definitief aan Kampen voorbij gegaan. En door de inzet van Pascal kunnen toekomstige raadsleden die niks hebben met het ambtsgebed zich hier probleemloos aan onttrekken. Pascal blijft politiek actief binnen de Alliance of Liberals and Democrats in Europe, waarbij D66 is aangesloten. Hij is in 2017 verkozen tot country coördinator Nederland van ALDE party Individual Members.

Pascal Jacobs over zijn kandidatuur voor de gemeenteraadsverkiezingen:

Echte liberalen vertrouwen op hun eigen kracht, als motor voor hun persoonlijke ontwikkeling. Maar ze beseffen ook dat ze verantwoordelijkheid dragen voor mensen die niet altijd die kracht kunnen opbrengen. Dit heuse, sociale, liberalisme vind ik alleen bij D66. Ik wil ervoor zorgdragen dat dit progressieve geluid ook in het van origine conservatieve Kampen tot in lengte van jaren hoorbaar blijft. Daarom blijf ik graag betrokken bij de lokale politiek, ook al is het dan meer vanaf de zijlijn.”

Meer van Pascal Jacobs